lathi-diatrofis-

Είμαστε αυτό που τρώμε, λένε ορισμένοι και έχουν δίκιο. Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, πρέπει να είναι άμεση προτεραιότητα, για εσάς και την οικογένειά σας.

Ακόμη και όσοι προσέχουν σε γενικές γραμμές την υγεία και τη διατροφή τους, κάνουν κατά καιρούς λάθη που θα μπορούσαν να αποφύγουν. Ας δούμε παρακάτω μερικά από αυτά, όπως παρουσιάστηκαν στο gazzeta, την ψηφιακή έκδοση που ίδρυσε ο κ. Ροδόλφος Οντόνι το 2008, φέρνοντας μια μικρή «επανάσταση» στο ελληνικό ίντερνετ.

Ελλιπής προγραμματισμός

Οι περισσότεροι άνθρωποι (πάνω από 80% σύμφωνα με ορισμένες μελέτες) δεν προγραμματίζουν το εβδομαδιαίο μενού τους. Το αποτέλεσμα είναι μη – ισορροπημένη διατροφή που μπορεί να οδηγήσει σε υπερβάλλον βάρος. Πρέπει να έχετε πλήρη επίγνωση για ποιες τροφές καταναλώνετε και σε ποιες ποσότητες. Θα κάνετε επίσης και οικονομία αν κάνετε μαζεμένα τα ψώνια της εβδομάδας και δεν περιμένετε την τελευταία στιγμή.

Το «ελαφρύ» δεν σημαίνει πάντα «υγιεινό»

Μην πιστεύετε σε κάθε περίπτωση την υπόσχεση για light προϊόντα και μην τα καταναλώνετε συχνά, καθώς ενδέχεται να διαταραχτεί η διατροφική σας ισορροπία. Τα περισσότερα light προϊόντα έχουν λιγότερα λιπαρά, αλλά αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή αλάτι. Αν πραγματικά θέλετε να φάτε «ελαφριά», προτιμήστε φυσικά προϊόντα όπως λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, κτλ. Το σώμα μας χρειάζεται λιπαρές ουσίες για να λειτουργήσει, γι’ αυτό είναι καλό να αποφεύγετε τα προϊόντα με 0% λιπαρά.

Λίγα και μεγάλα γεύματα

Οι ειδικοί συνιστούν πέντε γεύματα ημερησίως, τα τρία βασικά (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και δύο ενδιάμεσα σνακ. Αν δεν δώσουμε τροφή στο σώμα μας για μεγάλο χρονικό διάστημα (περισσότερο από τρεις με τέσσερις ώρες), θα μπει αυτομάτως σε κατάσταση ανάγκης. Αυτό σημαίνει ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια και να αποθηκεύει λίπος, για τις ώρες που δεν γίνεται πρόσληψη ενέργειας.

Μην παραλείπετε το πρωινό

Είναι πολύ κοινό για τους σύγχρονους εργαζόμενους, με τα εξαντλητικά ωράρια και ενδεχομένως μια μακρόχρονη διαδρομή μέχρι τον χώρο εργασίας τους, να παραλείπουν το πρώτο γεύμα της ημέρας. Κάποιοι μάλιστα σκέφτονται ότι έτσι θα χάσουν βάρος ευκολότερα. Ξεχάστε αυτόν τον μύθο, το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα, γιατί μας δίνει την ενέργεια που θα χρειαστούμε όλη την υπόλοιπη ημέρα.

Το υπερβολικό αλάτι είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη

Το υπερβολικό αλάτι στο φαγητό μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών και προβλήματα με την πίεση του αίματος. Το υπερβάλλον νάτριο στον οργανισμό ενδέχεται, σε βάθος χρόνου, να επηρεάσει τα νεφρά και την καρδιά. Δοκιμάστε να καρυκεύσετε το φαγητό σας με βότανα και μπαχαρικά, πιπεριές, σκόρδο, ξύδι, κ.ά. για να το κάνετε πιο νόστιμο χωρίς πολύ αλάτι.

Δεν είναι όλες οι σαλάτες ίδιες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τρώγοντας αποκλειστικά σαλάτες ακολουθούν υγιεινή διατροφή. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος, γιατί μια βασική σαλάτα με μαρούλι, ντομάτες και κρεμμύδια έχει ελάχιστη διατροφική αξία, καθώς αποτελείται κατά το μεγαλύτερο μέρος της από νερό.

Μην υπερβάλλετε με το κρέας

«Φάε τουλάχιστον το κρέας» έλεγαν παλιά οι μαμάδες. Αυτό μάλλον είχε να κάνει με το κόστος του κρέατος έναντι του ρυζιού ή των ζυμαρικών. Νεότερες μελέτες δείχνουν ότι αν και μπορούμε να τρώμε μια μερίδα ζωικής πρωτεΐνης καθημερινά, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το ένα τέταρτο της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων. Ένα ισορροπημένο και πολύχρωμο πιάτο στο τραπέζι σας, που περιλαμβάνει κρέας ή ψάρι και λαχανικά είναι ένα υγιεινό πιάτο.

Tagged : # #

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *